همه چیز در مورد بازی GTA 6

بازی GTA 6
همه چیز در مورد بازی GTA 6

هرچند بازی GTA 6 هنوز به‌طور رسمی از طرف راک استار معرفی نشده، ولی شایعات فراوانی پیرامون آن وجود دارد که در این ویدیو و مقاله، آن‌ها را مرور می‌کنیم.

GTA، نامی که سال‌ها است به یکی از بزرگ‌ترین‌های صنعت بازی تبدیل شده و انتشار هر نسخه‌ی جدید از آن طوفانی عظیم به پا می‌کند. مجموعه‌ای که از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی آن یعنی GTA V بیش‌از هفت سال می‌گذرد و با درنظرگرفتن زمان انتشار آن روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هم بازی ۶ سالگی خود را پشت‌سر گذاشته، ولی همچنان نام آن در بالاترین بخش‌های جدول فروش بازی‌های آمریکا و اروپا به چشم می‌خورد و بازی‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و یکی از معدود آثاری که هرگز قصد ترک کردن جایگاه محبوب خود را ندارد، GTA V است.

به‌روزرسانی: شرکت راک‌استار در تاری ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی ساخت بازی جی تی ای ۶ را تایید کرد.

بازی جی تی ای ۶

پس خیلی هم عجیب نیست که اهالی صنعت بازی و دوست‌داران بازی‌های راک استار گیمز (Rockstar Games) بی‌صبرانه منتظر معرفی GTA 6 باشند؛ اثری که از مدت‌ها قبل اخبار و شایعات زیادی پیرامون تولید آن توسط راک استار به گوش می‌رسد، ولی معلوم نیست بالاخره چه زمانی به‌طور رسمی از آن رونمایی خواهد شد. به نظر می‌رسد راک استار هیچ عجله‌ای برای انجام این کار ندارد و حتی برای اولین پروژه‌ی نسل جدید خود هم به‌جای معرفی GTA 6، از نسخه‌ی مخصوصی از بازی GTA V برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس رونمایی و کاری کرد که طول عمر این اثر تاریخ‌ساز که تا امروز ۱۴۰ میلیون نسخه فروخته، حتی از قبل هم بیشتر شود.

درحالی‌که سازندگان بازی GTA 6 در مورد آن سکوت کرده‌اند و شاید به این زودی‌ها هم قصد رونمایی از پروژه‌ی عظیم خود را نداشته باشند، بد نیست سری بزنیم به تمام اخبار و شایعاتی که در این مدت از منابع مختلف در مورد بازی منتشر شده و شاید از این طریق بتوانیم به نمایی کلی از یکی از بزرگ‌ترین آثار نسل نهم برسیم. لطفا ابتدا ویدیویی را که برای این منظور آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا بعد هم سراغ توضیحات بیش‌تر برویم:

شخصیت اصلی بازی GTA 6

در نسخه‌ی اول GTA و همین‌طور نسخه‌ی گیم بوی کالر GTA 2 شاهد حضور شخصیت‌های اصلی زن درکنار مردان بودیم؛ شخصیت‌هایی که البته همگی بدون ویژگی خاص و منحصربفردی درون این بازی‌ها جای گرفته بودند و تنها برای افزایش تنوع در آن‌ها حضور داشتند و شاید مهم‌ترین تفاوت در انتخاب شخصیت اصلی، مواردی مثل رنگ لباس و شلوار او بود؛ موضوعی که باتوجه‌به زاویه‌ی بازی و دوربین خاص آن، کم‌اهمیت‌تر هم می‌شد.

هرچند در نسخه‌ی دوم GTA با «کلاود اسپید» همراه می‌شدیم که کم‌وبیش شخصیت‌پردازی بهتری نسبت به نسخه‌ی قبلی داشت، ولی تازه از دوران سه‌بعدی شدن این مجموعه با GTA III بود که شخصیت‌پردازی در آن رنگ و بوی کامل‌تری پیدا کرد و از همان زمان تا امروز، تمام کاراکترهای اصلی GTA را مردان تشکیل داده‌اند و هرچند وقت یک‌بار هم شایعه‌ای در مورد اضافه شدن زنان به گوش می‌رسد که البته نتیجه‌ای هم ندارد.

یکی از اولین شایعات مرتبط با بازی GTA 6 هم به این قضیه اختصاص داشت و حدود سه سال قبل کاربری با نام مستعار The Know به ارائه‌ی اطلاعاتی از بازی جدید راک استار پرداخت؛ افشاگری که در کارنامه‌ی خود هم سابقه‌ی انتشار اطلاعات درست را داشته و هم شایعات غلط، و بنابراین نمی‌توان به‌طور کامل از صحت صحبت‌های او مطمئن بود. ولی او تنها کسی نبوده که به این قضیه اشاره کرده و بعدها هم افراد دیگری از حضور یک شخصیت اصلی زن در GTA 6 خبر داده‌اند.

ممکن است GTA 6 اولین نسخه‌ی این مجموعه از دوران سه‌بعدی شدن باشد که یک شخصیت اصلی زن را وارد داستان می‌کند

یکی از آن‌ها تام هندرسون است؛ افشاگر معروف Call of Duty که سابقه‌ی خوبی در مورد ارائه‌ی اطلاعات سری بازی‌های اکتیویژن دارد، ولی هنوز مشخص نیست که در مورد GTA نیز می‌توانیم حرف‌های او را باور کنیم یا خیر. در هر حال هندرسون مدتی قبل در توئیتی به این قضیه اشاره کرد که GTA 6 دو کاراکتر اصلی خواهد داشت که یکی مرد و دیگری زن هستند. LegacyKillaHD هم یکی دیگر از افرادی است که در اکانت توئیتر پربازدید خود، از صحت این شایعه گفته و به این موضوع اشاره کرده که از چند سال قبل در جریان بخشی از ویژگی‌های GTA 6 بوده، از جمله کاراکتر اصلی زن بازی. 

باتوجه‌به اینکه GTA V دارای سه کاراکتر اصلی بود و راک استار هم این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده بود، اصلاً بعید نیست که برای نسخه‌ی جدید هم به سراغ بیش‌از یک کاراکتر اصلی برود و شاید وقت آن رسیده باشد که بالاخره زنانِ دنیای GTA را در شکل و شمایلی متفاوت و به‌عنوان قهرمان بازی ببینیم. البته عبارت قهرمان که برای این مجموعه کاربرد خیلی دقیقی ندارد و همین موضوع هم استفاده از شخصیت اصلی زن را در GTA سخت‌تر می‌کند.

یعنی کافی است راک استار با همان حال و هوای شخصیت‌های مرد خود به نمایش یک شخصیت زن بپردازد تا صدای اعتراض خیلی‌ها بلند شود و حواشی عجیبی پیرامون بازی شکل بگیرد! این موضوع زمانی داغ‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم عده‌ای حتی در مورد کاراکترهای زن فرعی GTA V نیز دست به انتقادات فراوانی زده بودند و نسبت به ضعف شخصیت‌پردازی و نحوه‌ی نمایش نامناسب آن‌ها اعتراض داشتند. و وقتی این قضیه به شخصیت اصلی برسد، اوضاع خیلی پیچیده‌تر هم خواهد شد.

دن هاوزر، یکی از بنیان‌گذاران راک استار هم در سال ۲۰۱۳ و هم‌زمان با انتشار GTA V به موضوع زنان در این مجموعه اشاره کرده و در مصاحبه‌ای گفته بود: «در مورد GTA V به این نتیجه رسیدیم که بازی را با این سه شخصیت پیش ببریم، ولی ممکن است در آینده به سراغ شخصیت‌های زن هم برویم. این چیزی است که پیش‌از این هم به آن فکر کرده‌ایم، ولی هنوز موقعیت مناسبی برای این کار پیدا نکرده‌ایم و باید همه‌چیز در این زمینه آماده باشد تا از چنین شخصیت‌هایی استفاده کنیم، نه اینکه همین‌طوری آن‌ها را در دل بازی خود قرار دهیم. GTA V چنین فضایی نداشت، ولی در مورد آینده هیچ‌چیز معلوم نیست.»

البته همان‌طور که اشاره کردیم، شک و تردیدهایی در مورد این شایعه وجود دارد، همان‌طور که در مورد سایر شایعات هم هرگز نباید مطمئن بود. در همان دوران مطرح شدن شایعه‌ی Project Americas، فرد دیگری هم به صحبت در مورد Grand Theft Auto 6 پرداخت و از این گفت که بازی شامل چهار شخصیت اصلی خواهد بود که دو نفر از آن‌ها پلیس و دو نفر هم عضو گروه‌های گنگستری هستند؛ شایعه‌ای که از مدت‌ها قبل طرفداران این مجموعه چشم‌انتظار دیدن چیزی مشابه آن در این سری بوده‌اند و بعید نیست راک استار یک روز به سراغ روایتی دو وجهی با حضور نیروهای خوب و بد در دل یک داستان واحد برود.

طبق صحبت‌های این فرد، داستان با دو برابر دیالوگ‌های Grand Theft Auto V همراه خواهد بود و پیچش‌های خیلی جالبی خواهد داشت و تقابل پلیس و گنگسترها هم به این شکل پیش می‌رود که بخش پلیس یادآور آثار اکشن سنتی خواهد بود و بخش گنگستری شامل المان‌های وسیع‌تری می‌شود و می‌توان آن را ترکیبی از Fallout 4 با The Sims، ولی با حال و هوای Grand Theft Auto دانست؛ بخشی که در آن بازیکن باید به وسیع‌تر کردن خاندان خود فکر کرده و جای پای خود را در شهر محکم‌تر کند.

از دیگر اخبار مرتبط با صداپیشگان Grand Theft Auto 6، شایعه‌ای بوده که به صداپیشگی کریستوفر بلارد ملقب به «یانگ می‌لی» در این بازی اشاره داشته است؛ رپری که سال‌ها قبل با صداپیشگی شخصیت «کارل جانسون» یا CJ به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آثار راک استار جان بخشید و عجیب نیست که طرفداران این مجموعه منتظر ملاقات دوباره با او باشند. حدود یک سال قبل هم شایعه‌ای در این ارتباط منتشر شد که البته خیلی زود با تکذیب یانگ می‌لی همراه شد.

او در پست اینستاگرامی خود نه‌تنها این قضیه را نادرست دانست، بلکه توهینی به‌شدت اساسی هم به راک استار کرد و در ادامه گفت «اگر هم CJ در Grand Theft Auto 6 حضور داشته باشد، صداپیشه‌ی او من نیستم. تا امروز نخواسته‌ام از راک استار بد بگویم، چرا که بابت همکاری با آن‌ها پول به‌دست آوردم، ولی لعنت بر راک استار!»

 

یانگ می‌لی درکنار شخصیت CJ از بازی GTA: San Andreas

به‌این ترتیب امیدها به بازگشت یانگ می‌لی به این مجموعه به صفر رسیده، حتی اگر CJ را درون بازی ببینیم. البته بدون درنظرگرفتن این صحبت‌ها هم امکان ملاقات دوباره با این شخصیت در بازی‌های بعدی Grand Theft Auto بسیار اندک خواهد بود، چرا که راک استار در این سال‌ها سعی کرده دنیای بازی‌های قدیمی‌تر و آثار جدیدتر این مجموعه را از یکدیگر جدا کند.

در حال حاضر سه دنیای دوبعدی، سه‌بعدی و HD برای Grand Theft Auto در نظر گرفته شده که اولین نسخه‌ها به دنیای دوبعدی تعلق دارند، از GTA III تا GTA: Vice City Stories در دنیای سه‌بعدی قرار می‌گیرند و از GTA IV به بعد هم زیرمجموعه‌ی دنیای HD هستند. به‌این ترتیب امکان ملاقات با شخصیت‌های دنیای سه‌بعدی در دنیای HD بسیار کم خواهد بود؛ هرچند استثناهایی مثل شخصیت مثل «لزلو جونز» را نیز داریم که هم در نسخه‌های مربوط‌به دنیای سه‌بعدی حضور داشته و هم دنیای HD (شخصیتی برگرفته از لزلو جونز واقعی که جزو نویسندگان و تهیه‌کنندگان سری GTA بوده است).

شایعه‌ی حضور CJ در GTA 6 باعث شد متوجه خشم شدید صداپیشه‌ی این شخصیت GTA: San Andreas از راک استار شویم

شایعات پیرامون بازی تمامی ندارند و آخرین موردی که بین طرفداران GTA پررنگ شده، حدود یک ماه قبل از راه رسید؛ اطلاعاتی که منبع انتشاردهنده‌ی آن‌ها سابقه‌ی خاصی ندارد و بنابراین باید با شک و تردید مورد بررسی قرار گیرند. فرد موردنظر به این قضیه اشاره کرده که Grand Theft Auto 6 تنها یک شخصیت اصلی مرد دارد که اسم رمز او در حال حاضر ریکاردو است، یعنی همان نامی که پیش‌از این هم از طرف فرد دیگری به آن اشاره شده بود. سن این شخصیت در پایان بازی ۳۴ سال خواهد بود، ولی ممکن است بخش‌هایی از بازی که به سال‌های قبل از ماجراهای اصلی مربوط می‌شود را هم در نقش پدر او جلو برویم.

همچنین به‌گفته‌ی او تا سال ۲۰۱۷ برنامه‌هایی برای استفاده از یک شخصیت زن هم وجود داشته، ولی درنهایت سازندگان به این نتیجه رسیدند که چنین چیزی هم‌خوانی زیادی با فضای بازی ندارد. درعین‌حال او به شخصیت مکزیکی هم اشاره کرده و او را فردی ثروتمند در زمینه‌ی قاچاق مواد معرفی کرده است.

نوع روایت بازی هم طبق صحبت‌های این فرد حالت اپیزودیک و مشابه Red Dead Redemption 2 خواهد داشت، ولی از نظر المان‌های احساسی در حد آن بازی نخواهد بود، هرچند به عقیده‌ی این فرد بهترین داستان سری GTA را در این نسخه خواهیم دید. او همچنین به این موضوع اشاره کرده که در بازی با شخصیت «کن روزنبرگ» از GTA: Vice City و GTA: San Andreas ملاقات خواهیم داشت و اشاراتی هم به «تامی ورستی»، شخصیت اصلی GTA: Vice City می‌شود ولی او را درون بازی نخواهیم دید.

سایر مقالات

بازی Mortal Kombat 12

بازی Mortal Kombat 12

شایعات زیادی درباره معرفی بازی مورتال کامبت ۱۲ (Mortal Kombat 12) وجود دارد و به نظر می‌رسد که برادران وارنر و استودیو NetherRealm به زودی و در رویداد سونی این کار را انجام خواهند داد.

ادامه مطلب »
بازی Tekken 8

از بازی Tekken 8 بدانید

بازی Tekken 8 یک اثر کاملا نسل نهمی است و خبری از انتشار بازی بر کنسول‌های نسل هشتمی نیست. این بازی قرار است تا برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S و پلتفرم پی‌سی منتشر شود.

ادامه مطلب »
بازی GTA 6

همه چیز در مورد بازی GTA 6

GTA نامی که سال‌ها است به یکی از بزرگ‌ترین‌های صنعت بازی تبدیل شده و انتشار هر نسخه‌ی جدید از آن طوفانی عظیم به پا می‌کند. مجموعه‌ای که از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی آن یعنی GTA V بیش‌از هفت سال می‌گذرد

ادامه مطلب »
بازی EA Sports FC 24

بازی EA Sports FC 24

تقریبا یک ماه پیش، از کاور جدید بازی EA Sports FC 24 رونمایی شد و دو هفته بعد از انتشار عکس کاور، تریلری از گیم‌پلی بازی منتشر شد. به گفته Electronic Arts، این بازی در تاریخ 29 سپتامبر 2023 (7 مهر 1402) عرضه خواهد شد.

ادامه مطلب »
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
All search results
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من